Správy

Žena zomrie po údajne neškodnej nosovej sprche

Žena zomrie po údajne neškodnej nosovej sprche



We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Nosová sprcha s vodovodnou vodou: žena zomiera na amébu jesť v mozgu

Nosové výplachy sú skutočne užitočné, ak chcete liečiť sínusovú infekciu. Používajú sa však nesprávne pre zdravotné riziká. Rovnako ako staršia americká žena, ktorá sa pravdepodobne nakazila amébami konzumujúcimi mozog v dôsledku tohto liečenia, ktoré viedlo k smrti ženy.

Nesprávne použitie nosovej sprchy

V Spojených štátoch žena zomrela rok po zneužití nosovej sprchy. Podľa správ z médií, 69-ročný zo Seattlu (štát Washington) použil namiesto odporúčanej sterilnej vody alebo soľného roztoku vodu z vodovodu. To zjavne umožnilo mozgu jesť améby, ktoré vstúpili do jej tela, čo nakoniec viedlo k smrti ženy. Časopis „Infekčné choroby“ v súčasnosti informuje o prípade, ktorý sa stal o niečo skôr.

Úmrtia Améby

V posledných rokoch - najmä z USA - boli hlásené prípady, kedy boli améby zabití ľuďmi.

Napríklad žena v Kalifornii zomrela po kúpaní v bazéne, pretože chytila ​​parazita Naegleria fowleri.

Tento druh améby bol tiež zodpovedný za smrť 18-ročného dievčaťa zo Severnej Karolíny. Dospievajúce dievča sa nakazilo pri plávaní v jazere.

Podľa správy z Seattle Times je prípad štátu Washington, ktorý je teraz opísaný, prvým spojeným s nesprávnym nosným zavlažovaním.

Začalo to ranou na nose

Améba nájdená v žene Seattle bola Balamuthia mandrillaris, ktorá môže spôsobiť veľmi zriedkavú a takmer vždy smrteľnú infekciu mozgu v priebehu týždňov alebo mesiacov, uvádza CNN.

V 69-ročnej infekcii začala zvýšená červená rana na mostíku jej nosa.

Lekári si mysleli, že je to vyrážka a predpísali antibiotickú masť, ale nebola to úľava. V priebehu roka dermatológovia hľadali príčinu.

Potom sa začala chvieť ľavá strana ženského tela. Mala záchvat, ktorý oslabil jej ľavú ruku.

Potom ju odviezli do pohotovostnej miestnosti Švédskeho lekárskeho centra v Seattli, kde CT vyšetrenie ukázalo abnormálnu léziu v mozgu, čo indikovalo nádor, takže lekári poslali vzorku tkaniva na testovanie.

Počas niekoľkých nasledujúcich dní ďalšie skenovanie ukázalo, že všetko, čo sa deje v jej mozgu, sa zhoršuje. Masa rástla a objavili sa nové lézie.

Operácia priniesla prehľadnosť

Nakoniec sa lekári v nemocnici rozhodli vykonať operáciu mozgu. Ukázalo sa, že sa deje niečo oveľa nebezpečnejšie ako nádor.

„Keď som operoval túto ženu, časť jej mozgu s veľkosťou golfovej loptičky bola krvavá kaša,“ povedal Dr. Charles Cobbs, neurochirurg vo Švédskom lekárskom centre, v telefonickom rozhovore pre spoločnosť „Seattle Times“.

„Všade boli améby, ktoré jedli mozgové bunky. Nevedeli sme, čo sa deje, ale keď sme mali skutočné tkanivo, videli sme, že to bola améba. “

Podľa informácií pacientka o mesiac neskôr zomrela na zriedkavé organizmy, ktoré vstúpili do jej mozgu.

Prívod vody nebol testovaný

Lekári predpokladajú, že sa améba mohla dostať do svojho tela prostredníctvom nosovej sprchy, ktorú žena použila minulý rok kvôli sínusovej infekcii.

Podľa informácií 69-ročný používal na tento účel vodovodnú vodu, a nie sterilnú vodu alebo soľný roztok, ako sa odporúča.

Lekári však tiež uviedli, že infekciu nemôžu definitívne asociovať s nosovým zavlažovaním, pretože zásoba vody v ich domovoch nebola testovaná na amébu.

Podľa Dr. Cobbs sa nemôže nakaziť jednoduchým prehltnutím vody kontaminovanej amébami. Podľa odborníkov je to veľmi možné nosom.

Nebezpečné organizmy sa môžu šíriť ďalej na sever

Infekcia ženy je druhá v Seattli, prvá hlásená v roku 2013.

Po štúdii uverejnenej v novembri v časopise „Klinické infekčné choroby“ vedci prvýkrát zistili, že tento druh améby môže spôsobiť u ľudí choroby.

Táto správa zistila, že v USA bolo v rokoch 1974 až 2016 nahlásených celkom 109 prípadov améby. Deväťdesiat percent z týchto prípadov bolo smrteľných.

Améby sú jednobunkové organizmy, z ktorých niektoré môžu spôsobiť choroby. Keď sa darí v teplých pôdach a vode, rastie obava, že smrteľné infekcie spôsobené globálnym otepľovaním by sa mohli šíriť ďalej na sever.

Organizmy sa často vyskytujú v Južnej Amerike a Strednej Amerike, ale v súčasnosti s väčšou pravdepodobnosťou prežijú v iných, zvyčajne chladnejších oblastiach, napríklad vo Washingtone.

Túto obavu zdieľa Dr. Cynthia Maree, doktorka infekčných chorôb zo Švédskeho lekárskeho centra, ktorá spoluautorka prípadovej štúdie pacienta.

„Vzhľadom na úmrtnosť spojenú s touto infekciou som dúfal, že sa mýlim. Ale obával som sa, že mám pravdu. “

DR. Cobbs však „si nemyslí, že v budúcnosti bude viac prípadov. Aspoň dúfam. “(Reklama)

Informácie o autorovi a zdroji


Video: Modelka VOAYER ťa pozýva na Výstavu nahých žien 2 (August 2022).